Re3com

Re3com achter de schermen: het Service-team

dinsdag 28 mei 2019

Re3com achter de schermen: het Service-team

Wie is de stille kracht achter de helpdesk? Wat gebeurt er op de afdeling technical support? Wie helpt mij bij een storing? In een drieluik maakt u kennis met de Re3com-teams en hun werkwijze. Jarin Tempelman stelt zijn team aan u voor. “Regeltechniek is een continue proces.”

Als Re3com een project oplevert, is het klaar. Toch is een gebouwinstallatie nooit echt helemaal af. “De functie van een gebouw of van de afzonderlijke ruimtes verandert voortdurend. Voorbeelden? Een kantoorruimte wordt uitgebreid doordat er een wand wordt weggehaald. Wat eerst kantoor was, is nu vergaderzaal. Al deze veranderingen zijn van invloed op het binnenklimaat. Een verbouwing betekent vrijwel altijd aanpassing van de meet- en regeltechniek. Regeltechniek is een continue proces”
Aan het woord is Jarin Tempelman. Hij is samen met zijn team – bestaand uit Wilfried Smit, Willem Ubels, Peter Bosma en Henriette Kruidhof–Venemann – verantwoordelijk voor de service en het onderhoud van de klimaatsystemen die het Re3com-projectenteam heeft opgeleverd.

Ons specialisme
Naast verandering door gebruik, kan ook een aanpassing aan de installatie reden zijn om de regeltechniek bij te stellen. Jarin: “Wordt er bijvoorbeeld een stoombevochtiger in de totale installatie ingebracht dan moet je de besturingssoftware ook aanpassen. Typisch een opdracht voor het service-team van Re3com.”
Waarom zou een klant voor Re3com kiezen? “Onze waarde voor de klanten is dat we continu met regeltechniek in aanraking zijn. Het is ons specialisme. Met zowel interne als externe opleidingen brengen wij al onze service en onderhoudsmedewerkers op een hoog niveau. We geven regelmatig interne opleidingen zoals ICT-netwerktechniek, Modbus-communicatie en SPF-berekening. Ook extern nemen we deel aan cursussen, bijvoorbeeld MRK-A, MRK-C.”

Bevestiging van goed werk
Een andere reden om service en onderhoud aan Re3com over te laten, is volgens Jarin het feit dat Re3com het project heeft uitgedacht en uitgevoerd. “Maar dat betekent niet dat we geen service verlenen aan ‘niet-klanten’. Zo bellen diverse partijen ons als ze een storing hebben met bijvoorbeeld de ventilatie of verwarming. Wij lossen dergelijke problemen zo snel mogelijk op. Voor de beller kan dat een reden zijn om vervolgens alle service en onderhoud aan de regeltechniek aan Re3com over te laten. Ik beschouw een nieuwe klant die we via de helpdesk krijgen als een bevestiging van het goede werk en de snelle oplossing die we leveren.”

De expertise van Re3com kan ook gebruikt worden voor beheer op afstand. Door de ervaring met de installatie kunnen we in korte tijd beoordelen hoe een installatie functioneert. Eventuele aanpassingen kunnen in overleg plaatsvinden. Wilt u meer hierover weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Al eerder stelden we ons Sales-team en ons Projecten-team aan u voor.

Deel dit artikel:

Jarin Tempelman
Manager service & onderhoud
0522 76 00 65

Site by Alsjeblaft!